Announcement: Our new CyberLink Feedback Forum has arrived! Please transfer to our new forum to provide your feedback or to start a new discussion. The content on this CyberLink Community forum is now read only, but will continue to be available as a user resource. Thanks!
CyberLink Community Forum
where the experts meet
| Advanced Search >
Faire Un Diaporama Avec Des Photos Modifiees Sur PhotoDirector
@ISABELLE1425 [Avatar]
Newbie Joined: Dec 26, 2019 14:41 Messages: 1 Offline
[Post New]
Bonjour à toutes et à tous

voilà je suis nouvelle utilisatrice de cyberlin photodirector 11 et powerdirector 365.

Ma question est : je voudrais créer un diaporama sur powerdirector mais avec les photos que j'ai modifié sur photodirector comment dois je m'y prendre ?

Et est ce que je peux enregistrer dans mon ordinateur des photos que je modifie avec photodirector et les publier avec les modifications apportées ?

Merci à toutes et à tous d'avoir pris le temps de me lire et de me répondre

Bonne soirée.

Isabelle.

This message was edited 1 time. Last update was at Dec 26. 2019 19:23

Warry [Avatar]
Senior Contributor Location: The Netherlands Joined: Oct 13, 2014 11:42 Messages: 853 Offline
[Post New]
In English, for the rest of the forum sorry:

When changing, editing, enhancing photo's Photodirector will automatically add -1, -2 etc behind the name of your photo. Then again if you want full control, it is good practise to save them either in a separate folder or with a name YOU can recognize.

So the answer to your second question is: yes, simply save them as above and use them for publications and slide shows:

After that you can simple load the proper (editied) photo files into PowerDirector to create a slide show.

Et en français: ;

Photodirector ajoutera la photo automatiquement avec -1, -2 etc. derrière le nom de votre photo.
Encore, si vous souhaitez un contrôle total, il est recommandé de les enregistrer dans un dossier séparé ou sous un nom que VOUS pouvez reconnaître.
La réponse à votre deuxième question est donc: oui, enregistrez-les simplement comme ci-dessus et utilisez-les pour des publications et des diaporamas:
Après cela, vous pouvez simplement charger les fichiers photo appropriés (modifiés) dans PowerDirector pour créer un diaporama.
ynotfish
Senior Contributor Location: N.S.W. Australia Joined: May 08, 2009 02:06 Messages: 9977 Offline
[Post New]
Hi Isabelle -

As Warry says, once you've edited your photos in PhD you can export them then import them into PDR to build your slideshow.

Alternatively, you can use "round-tripping":


  1. Import the photos into PDR

  2. One-by-one, select each photo & click Fix/Enhance > PhotoDirector

  3. Edit the photo in PhD, then click Back (the edited photo will be renamed FileName (0) (or similar)

  4. Once the photos in the timeline are edited, build your slideshow either manually or using one of the templates



Cheers - Tony

En Français:

Comme le dit Warry, une fois que vous avez édité vos photos dans PhD, vous pouvez les exporter puis les importer dans PDR pour créer votre diaporama.

Alternativement, vous pouvez utiliser le "round-trip":


  1. Importez les photos dans PDR

  2. Une par une, sélectionnez chaque photo et cliquez sur Corriger / Améliorer> PhotoDirector

  3. Modifiez la photo dans PhD, puis cliquez sur Retour (la photo modifiée sera renommée FileName (0) (ou similaire)

  4. Une fois les photos de la chronologie modifiées, créez votre diaporama manuellement ou en utilisant l'un des modèles


Visit PDtoots. PowerDirector Tutorials, tips, free resources & more. Subscribe!
Full linked Tutorial Catalog
PDtoots happily supports fellow PowerDirector users!
Powered by JForum 2.1.8 © JForum Team